Support

Övervakningsbutiken erbjuder kostnadsfri teknisk support första året efter inköp på vardagar mellan 9.00 och 16.00. Supporten hjälper dig med allt som rör våra produkter och om det behövs, även nätverkskonfigurering.


Så här gör du när du vill ha smidig hjälp av vår tekniska support

1. Var på plats med valfri internetansluten dator (PC/Mac)

2. Kontrollera att din enhet är ansluten till en LAN-ingång på din router

3. Starta TeamViewer



Fjärråtkomst och fjärrsupport via internet med TeamViewer

Starta TeamViewer





4. Ladda ner och installera VideoViewer
För Windows
För MAC

5. Ta fram din routers administrationslösenord (Access Key)
Access Key

6. Ta fram ditt ordernummer/kundnummer och ring oss på 031-12 56 00 (knappval ”3”)

Du kan maila oss när du vill på support@overvakningsbutiken.se och då skriver du ordernummer i ämnesraden så att våra supporttekniker snabbt kan se vilka produkter ärendet handlar om och sedan hjälpa dig på bästa sätt.

Har det gått mer än ett år efter inköp svarar supporten på enklare frågor kostnadsfritt. Vill du ha hjälp med mer tekniskt avancerade frågor rekommenderar vi vårt supportavtal för 99 kr/mån (inkl moms för privatpersoner, exkl moms för företag). Detta tecknar du direkt med supportteknikern telefon, 031-12 56 00.

OBS! Vi sparar inga lösenord för våra kunder. Byter ni lösenord på enheter ni köpt från oss är det viktigt att spara dessa på ett säkert ställe, vi kan inte hjälpa er att ta fram dessa.


Övervakningsbutikens supportavtal

Ett supportavtal från Övervakningsbutiken ger dig trygghet. Du får fri telefonsupport av våra utbildade tekniker som löser dina problem på ett snabbt och effektivt sätt. Avtalet ger dig ett fast pris på support så länge du är ansluten till tjänsten.

Vi erbjuder två olika avtal beroende på vilken trygghetsnivå du vill ha, vårt vanliga Supportavtal och Supportavtal + där den senare förutom support även ger dig garanti på dina produkter. Supportavtal + kan enbart tecknas för produkter som redan har garanti. Nedan finns en jämförelse mellan de olika avtalen.

Supportavtal

Månadskostnaden för Supportavtal + beror på dina produkters varuvärde. Nedan tabell sammanfattar månadskostnaden för respektive varuvärde.

Support Plus

För att förenkla för dig som kund har vi tagit fram en fast prislista på kostnader för olika ärenden. Kostnaden beror på om du har garanti/avtal eller inte.

Support Plus
*Gäller ett ärende på max 60 min
**Gäller ej handhavandefel

Har du frågor gällande supportavtalen är du välkommen att ringa en av våra säljare på 031-125600.