[accordion_inner]
[accordion-item_inner title=”Vad har jag för lösenord?”]
Videolagringsenhet – Lösenordet är tryckt på undersidan av din videolagringsenhet. Vi byter alltid standardlösenordet på videolagringsenheter för att öka säkerheten på ditt övervakningssystem. Vi rekommenderar att du byter lösenordet till ett säkert med små och stora bokstäver (a-z) samt siffror. Använd inte åäö eller specialtecken.
IP-kameror – Användarnamn och lösenord till IP-kameror är som standard “admin” och dessa behöver ej bytas om de är direktanslutna till en videolagringsenhet. Använder du däremot din IP-kamera fristående eller den är ansluten via router till din videolagringsenhet ska du byta lösenord för att höja säkerheten. Byt då till ett säkert lösenord med små och stora bokstäver (a-z) samt siffror. Använd inte åäö eller specialtecken.
Spara ditt lösenord på säkert ställe eller ännu hellre memorera det då ett förlorat lösenord normalt kräver en hårdvaruåterställning.
[/accordion-item_inner]
[accordion-item_inner title=”Hur lång garanti har jag?”]
Alla produkter vi säljer har ett (1) års garanti. Om du via telefon eller mail köpt demokameror kan dessa ha kortare garantitid, detta står då på orderbekräftelsen.
Vill du ha längre garanti rekommenderar vi vår tjänst Supportavtal Plus som ger dig garanti så länge du är ansluten till avtalet.
[/accordion-item_inner]
[accordion-item_inner title=”Behöver jag förbereda något innan jag ringer?”]
Vi rekommenderar att du följer stegen i fliken “Innan du ringer…” ovan för att få snabbast möjliga support.
[/accordion-item_inner]
[accordion-item_inner title=”Kan ni komma ut till mig?”]
Våra installatörer kan komma och hjälpa dig på plats om det önskas. Notera att detta inte ingår i någon garanti eller supportavtal utan debiteras per timme. Kolla här för att se våra priser för installation.