Teknisk support

Övervakningsbutikens tekniska support hjälper dig med allt som rör dina övervakningsprodukter, nätverkskonfigurering och portöppningar i din router – helt kostnadsfritt första året. Ringer du till oss får du alltid prata med utbildade cctv-tekniker som hjälper dig snabbt och effektivt. Den tryggheten får du bara när du handlar hos oss!

Har du sett våra videoguider?

Om inte de hjälper är du varmt välkommen att ringa vår tekniska support. För effektivast möjliga hjälp rekommenderar vi att du följer stegen nedan innan du ringer

Steg 1

Var på plats

– Starta en dator och anslut den till samma nätverk som ditt övervakningssystem.

– Kontrollera att ditt övervakningssystem är anslutet till en LAN-ingång på din router (det står LAN på ingången).

Steg 2

Ladda ner Team viewer

Klicka på ikonen nedan och starta programmet.

Steg 3

Ladda ner Video viewer

Klicka på rätt version för ditt operativsystem nedan och installera programmet.

För Windows

För Mac

Steg 4

Leta upp följande information

– Administrationslösenordet (access key) till din router. Den brukar finnas under routern eller på ett kort som du fick med routern,

– Ditt kund-/ordernummer hos oss så att vi enkelt hittar din kundprofil och kan hjälpa dig snabbt.

Steg 5

Ring oss på 031-12 56 00 (knappval 3)

Vad har jag för lösenord?

Videolagringsenhet – Lösenordet är tryckt på undersidan av din videolagringsenhet. Vi byter alltid standardlösenordet på videolagringsenheter för att öka säkerheten på ditt övervakningssystem. Vi rekommenderar att du byter lösenordet till ett säkert med små och stora bokstäver (a-z) samt siffror. Använd inte åäö eller specialtecken.

IP-kameror – Användarnamn och lösenord till IP-kameror är som standard “admin” och dessa behöver ej bytas om de är direktanslutna till en videolagringsenhet. Använder du däremot din IP-kamera fristående eller den är ansluten via router till din videolagringsenhet ska du byta lösenord för att höja säkerheten. Byt då till ett säkert lösenord med små och stora bokstäver (a-z) samt siffror. Använd inte åäö eller specialtecken.

Spara ditt lösenord på säkert ställe eller ännu hellre memorera det då ett förlorat lösenord normalt kräver en hårdvaruåterställning.

Hur lång garanti har jag?

Alla produkter vi säljer har ett (1) års garanti. Om du via telefon eller mail köpt demokameror kan dessa ha kortare garantitid, detta står då på orderbekräftelsen.

Vill du ha längre garanti rekommenderar vi vår tjänst Supportavtal Plus som ger dig garanti så länge du är ansluten till avtalet.

Behöver jag förbereda något innan jag ringer?

Vi rekommenderar att du följer stegen i fliken “Innan du ringer…” ovan för att få snabbast möjliga support.

Kan ni komma ut till mig?

Våra installatörer kan komma och hjälpa dig på plats om det önskas. Notera att detta inte ingår i någon garanti eller supportavtal utan debiteras per timme. Kolla här för att se våra priser för installation.

SKicka ett meddelande





Kontaktinformation